Kalap, kabát és ami kell... ;)

Egy tervező mindennapjai

Operatőr szemmel

2015. május 20. 12:11 - MiaMiotti

Sziasztok,

 Ma Szemesi Anitával beszélgettem, melyet meg is osztom veletek.  Másképp, más látásmóddal közelíti meg a dolgokat, és az közös munkáinkat mindig siker koronázta.

 

Én úgy gondolom, hogy minden ember életében van egy olyan talentum, amit azért kapott, hogy azzal gazdálkodjon. Ha ezt idejében felismeri az ember, akkor tudatosan tud vele élni, és felépíteni egy sikeres karriert. Én gyerekkorom óta tudom, hogy mivel szeretnék foglalkozni, és ezért nem is volt kérdés, hogy milyen irányban szeretnék dolgozni. Nagyon sokat köszönhetek a szüleimnek, akik mindig támogattak abba, hogy amire tehetségem van azt fejleszteni tudjam, és köszönöm a páromnak is, aki folyamatosan inspirál, bíztat, és ha kell kritikát fogalmaz meg.

 Ha tudod, hogy jó helyen vagy az életben és azt csinálod amihez értesz, akkor nagyon könnyen tudnak működni a dolgok, mert meg van hozzá a kellő önbizalmad, és akkor semmi nem tűnik lehetetlen feladatnak. Sokszor felhív az ügyfél, hogy együtt szeretne velem dolgozni, elmondja az elképzelését, és nekem kell egy kis idő mire az egészbe bele tudok helyezkedni. Ha ezen a fázison túl vagyok, akkor jöhet a koncepció felállítása. Persze folyamatosan jönnek később újabb ötletek, és a végén így születik meg a tökéletes munka.

 Minden forgatás előtt rám tör egy hatalmas nagy izgalom, és bár több ezerszer kapcsoltam már be a kamerát, mégis mindig olyan érzés mintha először csinálnám. Elkezd dobogni a szívem, és csak jönnek a szemem előtt a képkockák.

 A titok amiért jó amit csinálok? A ranglétra aljáról indultam. Technikusként dolgoztam egy kereskedelmi televízióba, hordtam az állványt, a szett táskát, a nagy kamerákat forgatásokra. Nagyon sok olyan helyre eljutottam ahova mások csak az álmaikban. Ezáltal a látásmódom az egész világról nagyon tág. Tanulni akartam mindent.. Tiszteltem az operatőr mestereimet, akik évtizedeken át leraktak sikereket az asztalra, és soha nem volt bennük szakmai irigység, hogy továbbadják a tudást. Most sok év elteltével, még mindig csak 25 éves vagyok, és azt veszem észre, hogy engem keresnek meg, hogy tanulni szeretnének tőlem. Ez hatalmas megtiszteltetés, és nagyon szívesen segítek bárkinek, akár technikailag, akár a látásmód bővítésben.

Ami hajt engem előre az, hogy megmutassam az embereknek, ahogyan én látom a világot. Az apró részletek rátalálása, és másoknak való megmutatása. Az embereket tisztelni kell, nincs olyan, hogy fontosabb és kevésbé fontos ügyfél. Úgy kell kezelni egy családi esemény videózását, mint egy nagy játékfilm forgatását. Addig a pontig fogom ezt az egész szakmát csinálni, amíg szívvel lélekkel tudok a kamera mögé beállni.

 Az egyik legkedvesebb feladat számomra hétköznapi embereket fotózni, akik egész életükbe nem láttak magukról jó képeket. Mert családi rendezvényeken csak grimaszolós képeket csináltak róluk.  Ez nagyon nagy kihívás és egyben fantasztikus feladat, hogy olyan képeket csináljak róluk ahol igazán meg tudják szeretni a saját maguk látványát.

 Én akkor vagyok a legboldogabb, ha valaki oda van a munkámért. Ez inspirál és visz előre. Biztos minden szakmában meg van ez, de nálam az a helyzet, hogy a szívem lelkem van benne a munkában, és ezért jó érzés, ha valaki oda van azért amit csinálok, mert akkor magamból tudok egy kis darabot megmutatni.

 

DIVAT

A divat világa nagyon fénypompás és csili-vili. De aki jobban belelát, az látja mögötte a  nagyon nagy munkát. Olyan divatbemutatókon szeretek dolgozni ahol meg van az összhang az egész stábbal. Ahol a fotós- videós, és a modell között működik egy olyan bizalmi viszony, hogy csak egyszer kell felhúznom a szemöldököm és a modell már tudja, hogy merre lépjen, hogyan helyezkedjen. Akkor élvezem igazán a munkát, ha karakteres modellekkel tudok együtt dolgozni, akiknek a nézésében van valami báj, valami, ami megragadja az ember tekintetét.

  Szerintem akkor lesz jó egy divatbemutató, ha a divattervező személyisége is benne van apró részletekben. Ha a modellek magukénak érzik a ruhákat és az egész olyan érzés, mintha egy másik dimenzióba lépnénk, amikor elkezdődik a bemutató. Akkor felszabadul a térben a kreativitás, és megszületik belőle valami fantasztikus munka.

Szép napot!

                                                                                                                   Mia Miotti

 

Fotón: Anita Szemesi

Fotós: https://www.facebook.com/hajnaczkygabor , https://www.facebook.com/hajnaczkyfoto

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://miotti.blog.hu/api/trackback/id/tr107475572

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása