Kalap, kabát és ami kell... ;)

Egy tervező mindennapjai

….és ami kell! Divat, a Nők, a Férfiak és az egyedi táskák

2015. június 22. 08:36 - MiaMiotti

….és ami kell!

Divat, a Nők, a Férfiak és az egyedi táskák

 

Ma Kiss Gáborral beszélgettem a táskákról. Nagyon sok érdekességet tudtam meg. A nők és a táskák …. a cipőkről nem is beszélve.  Szeretjük az egyedi, igényes, szép holmikat. DE, nem csak a nők hordanak táskát és ettől még érdekesebb Gábor munkássága.

Mióta készítesz táskákat? Családi hagyomány vagy megragadott valami és úgy gondoltad, hogy ezt szeretnéd csinálni?

 Körülbelül 3,5 éve foglalkozom a táskakészítéssel, ebből 2 évet tanultam. A szakmám szerint bőrdíszműves vagyok, így mondhatni, hogy végig ezzel foglalkoztam. Aktívan a saját " márkámat " 1,5 éve csinálom. Az egész onnan indult, hogy az édesapám pár éve ezzel foglalkozik már, csak ő egy kicsit más téren. Nem nagyon volt célom az életben, amikor megismerkedtem az egésszel. A sok unszolásnak köszönhetően beiratkoztam az iskolába és a végén annyira megtetszett az egész, hogy jelesre vizsgáztam. Ezután tettem egy lépést és elkezdtem azt, ami jelenleg is kitölti az életem. Meg se fordult soha a fejembe, hogy ebben fogom megtalálni azt ami tényleg leköt, de a végén így lett.

Hogyan kell elképzelni a táskakészítés folyamatát? Mennyi időt vesz igénybe egy táska? Csak saját diseign-t csinálsz vagy más elképzeléseit is megvalósítód?

Nagyon sok embertől hallom, hogy megrajzolják, amit készítenek, de nálam ez kicsit máshogy megy. Egyszercsak kipattan a fejemből valami és nekiállok megcsinálni. Legelőször megszerkesztem a mintákat hozzá, méreteket szabok, minden fontos jelölést megcsinálok, majd megnézem, hogy arányos-e a minta. Ezután kiválasztom az anyagokat és elkezdem kiszabni őket. Minden munkadarabot előkészítek és elkezdem összeállítani a mintatáskát, amin majd látni fogom, hogy a végleges verzión miket kell változtatni, tömören ennyi. Órákat lehetne erről beszélni. Vannak olyan táskák, amiket nem olyan sok idő megcsinálni, úgymond a kezemben van az egész munkafolyamat, így nem vesz olyan sok időt igénybe, viszont van olyan táska, amin akár 3-4 napot is " matekozni " kell és minden egyes munkafolyamat időt vesz igénybe, főleg az egyedi táskáknál. Más magyar tervezőkkel ellentétben az én táskáim 1OO%ig variálhatóak, mind a színek, mind a bőr, vagy akármilyen kiegészítő. Ebből is jön az, hogy nem csak a saját desing-t csinálom, hanem teljesen egyedi megrendeléseket is teljesítek, akár egy fényképről, vagy egy kézzel rajzol alapból, az én stílusjegyeimmel vegyítve.

Emlékszel az első táskádra?

Az első táskám, egy virágmintás táska volt, hüllőmintás felületnyomott bőrrel, amit nem az iskolai feladatok alatt készítettem. Nagy sikernek örvendett, oly annyira, hogy még a mai napig is készítek belőle, innen indult az egész Gabor Kiss Handbags.

Van olyan kedvenc darabod, melyet sosem adnál el?

Mivel minden táskát én tervezek és készítek a saját kezeimmel, így mondhatni, hogy mindegyik közel áll a szívemhez. A legelső iskola idő alatt készült „clutch” (kézitáska) próbálkozásokat biztos, hogy nem adnám el, mert arra emlékeztetnek, hogy honnan indultam, és most hol tartok. A hátizsákok közül a fekete, 100% bőr, hologramos kombinációból fogott meg a legjobban. Fogok ebből magamnak is készíteni, amitől semmi pénzért sem válok majd meg.

Miben különbözi a női és férfi táska készítés?

A férfiak is ugyan olyan mondhatni válogatósak ilyen téren, kevesebb dolgot hordanak magukkal, de ők is szeretik, ha valami praktikus, de megis bármilyen öltözethez tudjak hordani. Egy fiú táskájának 2x strapabíróbbnak kell lenni, mert igen, mi nem vigyázunk annyira a dolgainkra így elég nagy igénybevételnek vannak kitéve.

 

Akarod -e bővíteni a táska készítést egyéb kiegészítőkkel ?

Természetesen folyamatosan gondolkodok, hogy új modelleket vezessek be, de valamiért ez mindig a háttérbe szorul.  Mindent én csinálok egyedül, állandó rohanásban vagyok, így nagyon kevés időm van tervezgetni sajnos. Egyenlőre a kiegészítők terén nem jeleskedek, inkább a táskák felé húz a szívem. Idővel lehetséges, hogy lesz egy limitált darabszámos pénztárca " kollekció " ami passzol a táskákhoz. De erre még biztos, hogy várni kell egy keveset. Egyenlőre szeretnék helytállni egy vonalon, ahogy az édesapám mondaná,

„egy fenékkel, csak egy lovat lehet megülni”.

 

Táskái itt tekinthetőek meg:  https://www.facebook.com/GaborKissHandbags

 

Szép napot!

Mia Miotti   

Fotó: https://www.facebook.com/laszlotobiphotography

 

Fotón: Kiss Gábor és általa készített táskája

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://miotti.blog.hu/api/trackback/id/tr697563384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása