Kalap, kabát és ami kell... ;)

Egy tervező mindennapjai

Az objektív másik felén....Vajon mit és hogyan lát a fotós?

2015. május 22. 10:33 - MiaMiotti

Sziasztok,

 

Hajnáczky Gáborral beszélgettünk kicsit. Dolgoztunk már együtt és bátran merem azt mondani, hogy egyiket azon fotósoknak, akikkel gondolkodás nélkül bármilyen projekten részt vennék biztonsággal. Felkészültség és nagyfokú elhivatottság jellemzi Őt, nem utolsó sorban sokszor már–már azt hiszem, gondolatolvasó. Sokszor elég fél mondatokban kommunikálni Vele, még is a végeredmény a fejemben megszületett képet adja vissza.

 

https://www.facebook.com/hajnaczkyfoto

 

Mikor jöttél rá, hogy fotózással szeretnél foglalkozni?

A képrögzítés iránti szerelem már gyermekkoromban kezdődhetett tudat alatt. Édesapám lovas kaszkadőrként is dolgozott és volt szerencsém néhány forgatásra eljutni. Gyermekként, felejthetetlen élmény volt. Körülbelül 2005-ben vettem meg az első digitális fényképezőgépemet. Előtte egy kis filmes Zenittel fotóztam. Azóta teljesen megváltozott a világ. Jobbnál jobb lehetőségek kínálkoznak mindenki számára, akik szeretik a fotózást. Korábban, most már bugyutának tűnő kisfilmeket is forgattunk barátaimmal és akkoriban nagyon szerettem a mozgóképet. Csak néhány éve fordult meg a fejemben, hogy a pillanatok megörökítése állókép formájában az én utam. Azóta már biztos vagyok benne, hogy jól döntöttem és egy életen át fog kísérni ez a lelkesedés.

 

Ki volt az első, akit lefotóztál?

Ezt nagyon nehéz megmondani már nem emlékszem, de biztosan családtag volt J

 

Mi motivál, amikor egy munkát/felkérést kapsz?

Engem a kihívás és az egyediség motivál. Olyat szeretnék mindig fotózni, amit még azelőtt nem. Az olyan lehetőségeket keresem mindig, amiben van fantázia, vagy valamiért különleges. Ha nem én választhatom meg a témát, akkor is igyekszem a látásmódommal egyedibbé tenni a végeredményt.

 

Mire törekszel, amikor fotózol?

Olyan beállításokat, témákat próbálok keresni, ami a szokványostól eltérő. Ha nem saját elgondolás alapján, hanem felkérésre készülnek a képek, igyekszem átérezni a megrendelő elképzelését, így olyan képek születhetnek, ami még az elvárást is felülmúlja. Azt szeretném elérni, hogy a fotózás végén mindenki elégedetten dőljön hátra. Ez inspirál leginkább és tesz boldoggá.

 

Hogyan zajlik egy fotózás?

Mindig egyeztetéssel kezdődik. Nálam a fotózás csapatmunka. Kikérem a modell véleményét a fotózás előtt, mert senkire nem szeretném ráerőltetni a saját elképzelésemet, de szeretem én irányítani és kézben tartani a folyamatokat. A fotózás közben is rendszeresen megmutatom a fotókat és közösen döntünk az új pózokról, beállításokról, hogy a modell előnyös oldalát tudjuk bemutatni. Szeretem, ha jó hangulatban folyik a munka, így mindenki könnyebben oldódik fel és sokkal jobb lesz a végeredmény.

 

Mik a jövőbeli terveid?

A jövőben még több időt szeretnék szentelni a fotózásnak a civil munkám mellett. Szeretnék még többet tanulni és gyakorolni, hogy a megrendelők és én is tökéletesen elégedettek legyünk a végeredménnyel. Az idei évben már túl vagyok több mint 30 fotózáson, de minden percét élveztem J

 

Fotón: Hajnáczky Gábor és Szemesi Anita

 

 

Szép pénteket!

 

Mia Miotti

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://miotti.blog.hu/api/trackback/id/tr807481788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása